Veel bedrijven die graag een goed publiek willen bereiken krijgen vroeg of laat de advertentie mogelijkheden op hun radar. Waarom? De luisteraars van NPO Radio 1 zijn buitengewoon interessant: vaak hoogopgeleid, goede inkomsten en bovendien zijn ze gevoelig voor de juiste radioreclame. Kortom, hoe kun je adverteren Radio 1 in je mediaplan verwerken? We nemen de opties met je door.
Advertentie op Radio 1
Om een radioreclame voor Radio 1 te laten maken, wordt vaak een mediabureau ingezet. Zij hebben de juiste inzichten als het gaat om radioreclames die werken. Ook kunnen zij uitzendschema’s verzorgen, zodat je weet wanneer je advertentie op Radio 1 wordt uitgezonden.
Radio commercial met Engelstalige voice-over?
Een reclamespot voor NPO Radio 1 is makkelijker dan je denkt. Zo kun je kiezen uit meerdere Nederlandse voice-overs, en op basis van de juiste stem gaat de audiovormgever een mooie radioreclame voor je maken. Eentje die past bij de Radio 1 doelgroep, zodat jouw radiocommercial extra goed aanslaat. Je zou bijvoorbeeld creatief kunnen zijn met een voice-over Engels, waardoor jouw commercial eruit springt ten opzichte van andere adverteerders met ene Nederlandse voice-over stem.
Doelgroep NPO Radio 1
Zoals gezegd heeft Radio 1 een buitengewoon interessante doelgroep voor adverteerders. Denk aan hoogopgeleide luisteraars van 40 jaar en ouder. Ook luisteren er iets meer mannen dan vrouwen naar de publieke nieuwszender, wat soms ook interessant kan zijn commercieel gezien.
Kosten Radio 1 reclame uitzenden
De kosten voor het uitzenden van een Radio 1 reclame hangt volledig af van het tijdslot en de periode waarin je wilt uitzenden. Zo willen de meeste adverteerders in december hun reclame uitzenden, en minder adverteerders in januari. Vanzelfsprekend is daarom december een duurdere maand qua kosten dan januari.
Hoe word jouw radio advertentie uitgezonden?
De media consultants van het mediabureau luisteren goed naar jouw wensen en behoeften. Wil je een fantastische aanbieding communiceren die tot de verbeelding spreekt, dan is een korte radiocommercial die vaak wordt uitgezonden wellicht een slimme strategie. Maar wil je een merk bouwen is een merkverhaal voor het voetlicht brengen belangrijker.
Contact voor radio reclame
One Media uit Amsterdam is gespecialiseerd in radioreclame voor grote en kleine adverteerders en weet wat werkt op de Nederlandse radio. Wanneer je ze contact maken ze zelfs een handig mediaplan waarin alle reclame opties worden voorgelegd.